12 sie 2017

Yuzuki Yukari - Zdjęcie sióstr


Tytuł oryginalny: 姉妹寫眞
Tytuł romaji: Kyoudai shashin
Tytuł polski: Zdjęcie sióstr
Tekst i muzyka: Yuzy
Wokal: Yuzuki Yukari


Gwar festiwalu, nierówny oddech.
Spocone ręce wiszą bezwładnie.
Pięć minut temu moje palce drasnęły twoją skórę.
Zatrzymałaś się.

Zawsze zatracałyśmy się w czerwonej grze.
Z jednakowymi oczami i ustami jak moje
nagle wyglądasz jak marionetka,
której przecięto sznurki.

Cykady, mżawka, zapach przed deszczem.
Fale gorącego powietrza kołysały się.
Wbiłam paznokcie w twoją szyję
i mocno zacisnęłam dłonie.

Tamtego sierpniowego dnia, kiedy wszystko prawie się gotowało,
zostałam starszą siostrą!
Tamte kilkanaście lat, przez które byłam sobą,
i wszystkie radości i smutki.
Wymazałam to wszystko.

Punkt widzenia ptaka.
Nie wiem, co zrobić z odradzającym się ciałem.
Przy stopach zbiera mi się wciąż ciepły dowód życia.

Niewinność, niedorzeczność,
wszystko rozpływa się w fatamorganie.
Po drugiej stronie, gdzie obudziłam się ze złego snu,
zobaczyłam szczęście.

Tamtego dnia my, podobne jak dwie krople wody,
zostałyśmy jednym cieniem!
Sceneria pokryta keloidami
wyglądała strasznie i chciałam uciec.
Wymazałam już to wszystko.

Przez sekundę dłuższą niż wieczność po prostu stałam.
Panie Boże, czy to wszystko w zamian za to uczucie?

Tamtego sierpniowego dnia, kiedy wszystko prawie się gotowało,
zostałam starszą siostrą!
Tamte kilkanaście lat, przez które byłam sobą,
i wszystkie radości i smutki.

Tamtego sierpniowego dnia, kiedy zakręciło mi się w głowie,
zostałam starszą siostrą!

Tamte kilkanaście lat, które razem spędziłyśmy;
tamte krótkie, dziecięce dni
żyją w wyblakłym sekrecie.

1 komentarz:

  1. Super, że są osoby tłumaczące nawet z takich egzotycznych dla nas języków.

    OdpowiedzUsuń