7 cze 2017

GUMI - Drogi sobowtórze


Tytuł oryginalny: 拝啓ドッペルゲンガー
Tytuł romaji: Haikei dopperugengaa (doppelganger)
Tytuł polski: Drogi sobowtórze
Tekst i muzyka: kemu
Tuning: OrebananaP
Wokal: GUMI


„Cześć, jestem twoim sobowtórem.”
Co to za żart? Przecieram oczy.
W pokoju widać dwa cienie               
i kurtyna znów się podnosi.

„Mówiłaś, że chciałabyś móc się rozdwoić.”
„Twoja szczerość przywołała mnie do istnienia.”
No faktycznie, chciałam.

Nieważne, jak to zrobisz, po prostu chcę widzieć rezultaty.
Bezsensowne, nic nie znaczące wynagrodzenie.
Ej, ale nie myśl o tym,
są ważniejsze sprawy. Dobra.
„Tak, tak, zrobię to, zrobię wszystko.
W końcu jestem twoim sobowtórem,”
mówi mesjasz powstrzymując się od śmiechu.

Drogi sobowtórze, kim ty, kim ty jesteś?
Aa, zmieszana i skrzyżowana, kim ja jestem?
Zobacz, jesteśmy nierzeczywistym #0 i #1.
Nie ma nawet dowodu na naszą egzystencję.
Drogi sobowtórze, jesteś ty, jesteś ty kim?
Świat nie zauważy jednego uszczerbionego istnienia.
Niekończący się, cudowny cykl śmierci i odrodzenia
wskazuje spaczoną właściwą odpowiedź. Runpappa

Coś w ten poniedziałek jest nie tak.
Spójność kruszy się kawałek po kawałku,
rzucając na mnie podejrzenia.
„Kim ty w ogóle jesteś?”

Czekaj chwilę!
Nie wiem, co wczoraj się działo, ani co mówiłam.
W mgnieniu oka mój cień zaczął się rozpływać.
Co ze mną jest?
No błagam, oddaj mi moje istnienie!

„Przykro mi, ale całkiem mi tutaj dobrze.”
„Chyba sama już wiesz,
że nie mam tu dla ciebie miejsca?”
„Skoro zabrano ci miejsce, ty też musisz je komuś zabrać.
Teraz twoja kolej, rozumiesz?”
mówi zaborca powstrzymując się od śmiechu.

Drogi sobowtórze, kim ty, kim ty jesteś?
Aa, zmieszana i skrzyżowana, kim ja jestem?
No, tak, to chyba by się zgadzało.
Krzesło życia jest tylko jedno.
Drogi sobowtórze, jesteś ty, jesteś ty kim?
Proszę, zanim ta jedna kropla skapnie i wyparuje,
daj mi kogokolwiek, cokolwiek, w czym można istnieć!
Wskaż tę spaczoną właściwą odpowiedź. Runpappa

PRAY
Tak wygląda nieskończony łańcuch ludzkiej karmy.
PAIN
Ulegają sobie, wybaczają sobie i to ich zadowala.
PRAY
Ułamany fragment. Bezwartościowy ból. Nadzieja i miłość.
PAIN
Powierzają się sobie, żeby narodziła się nowa inicjacja.
PRAY
„Wyżyję twoje życie za ciebie do pełna.”
PAIN
„Dlatego ty musisz ocalić następną.”
PRAY
„Przecież wiesz już, co trzeba zrobić, nie?”
PAIN
Błagam, niech ktoś ześle mi cud.

Drogi sobowtórze, kim ty, kim ty jesteś?
Aa, zmieszana i skrzyżowana, kim ja jestem?
Już nie mogę się powstrzymać, nie mogę się cofnąć.
Cześć, jestem twoim…

Drogi sobowtórze, jestem nim, jestem nim ja.
Nawet gdyby świat zauważył to uszczerbione istnienie,
niekończący się, cudowny cykl śmierci i odrodzenia
wskaże spaczoną właściwą odpowiedź.
Postaraj się! Runpappa


„Cześć, jestem twoim sobowtórem.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz