7 lis 2015

Mafumafu - Berserk


Tytuł oryginalny: ベルセルク
Tytuł romaji: Beruseruku (Berserk)
Tytuł polski: Szał
Tekst, muzyka i wokal: Mafumafu


Aby zachować spójność, wstrzymałem oddech.
To więzienie zwane życiem stopniowo mnie kształci i zniekształca.
Traktowany przez innych jak powietrze, pisałem piosenkę.
Jednak odebrali mi też słowa i przestałem już wcale się uśmiechać.

Jestem jak układanka z brakującymi kawałkami,
nie mogę sobie już nic przypomnieć.
To straszne. Zanim jeszcze cię poznałem,
już cię zabiłem.

Niech lepiej wszystko po prostu zniknie.
Skoro mam przybrać barwę tego świata,
to proszę, dźgnij mnie palcem.

Nie znosisz tego?
My tak samo.
Zostaw nas w spokoju, pożegnajmy się.
Do widzenia, underclasso*.

Skoro my, “ludzie”, mamy się wspierać,
to czego mam trzymać się ja? Przecież nawet w samego siebie nie wierzę.

Zdaje mi się, że kiedyś miałem tu coś niezwykle ważnego.
Aa, na pewno lepiej będzie, jak pozostanę w niewiedzy.
Wiem to aż za dobrze.

Mnie nie da się ocalić.

Właśnie to sobie uświadomiłem.
To, w czym byłem zakochany, znajdowało się na ekranie.

Nie mam widoku na jutro i doprowadza mnie to do szału.
Rozlewam naokoło benzynę.

Wszyscy mnie podduszają
i pewnie się przy tym uśmiechają.

Niech lepiej wszystko po prostu zniknie.
Cały ten świat oszalał.
Nie chcę zostać zanieczyszczony przez jego spaliny.

Nie znosisz tego?
My tak samo.
Zostaw nas w spokoju.

Gdybyśmy tylko mogli zdjąć te dokuczliwe kajdanki…

Hej, underclasso.
__________________________________________
Przypisy tłumacza:
  • underclass - słowo określajace najniższą klasę społeczną, do której przynależą ludzie z nizin społecznych typu przestępcy, alkoholicy i bezdomni niepotrafiący się samodzielnie utrzymywać. (nie ma polskiego odpowiednika)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz