14 maj 2013

IA - Teoria szczęścia Ayano


Tytuł oryginalny: アヤノの幸福理論
Tytuł romaji: Ayano no koufuku riron
Tytuł polski: Teoria szczęścia Ayano
Tekst i muzyka: Jin (Shizen no tekiP)
Aranżacja: Ryosuke Nakanishi
Wokal: IA

Przypominałam sobie różne rzeczy, a w tym moją rodzinę.
"Ayano będzie waszą siostrą, więc bądźcie dla mnie mili, dobrze?"

W małym domku z czerwonej cegły
szepczmy między sobą jak gdybyśmy knuli sekretny plan.
W czerwonych oczach trójki przyprowadzonych do mnie dzieci
widniała przeszłość ukrywana przez dorosłych.

Z przestraszoną miną jedno z nich mówi: "To dlatego, że jestem potworem."
Na co ja: "Nic z tych rzeczy."
"Czerwień to kolor bohaterów, więc nie macie czego się bać."

Martwię się wymyślaniem ciekawych zabaw. Dziś znów udaję starszą siostrę.
"Hej, patrzcie!" Owinęłam sobie wokół szyi czerwony szalik.
"Jesteśmy jak tajemna organizacja!"

Zabarwieni karmazynem bawmy się w "bohaterów", mimo że to tylko udawanka.
"Obyście znów uśmiechnęli się chociaż troszkę." Dziś też bądźmy rodziną.

Módlmy się o "szczęście", nie ważne, jak smutna jest przyszłość na nas czekająca.
"To nasza tajemnica." Miło spędzaliśmy czas aż słońce zaszło.

Powiewa wiosenny wiatr, a dorosły świat
zniekształca się niedorzecznie jak gdyby była to czyjaś konspiracja.
Niezauważone przez nikogo łzy drogich mi osób
wzbierają i znikają, a w końcu stają się czarne.

Wszystko zaczęło się psuć, ale kiedy zdałam sobie z tego sprawę,
było już za późno, aby komukolwiek o tym powiedzieć.
"Nie chcę, nie chcę zostać zniszczona."
Nadchodzi świat, w którym szczęście dobiega końca.

"Karmazynie, proszę. Nie niszcz już niczyjej przyszłości."
Płacząc rozmyślam znowu i ukrywam się za uśmiechem.

"Ciekawe, czy gdybym to ja miała czerwone oczy, to mogłabym ocalić czyjąś przyszłość?"
To niezdarny, nędzny i samotny plan.

Ciekawe, czy tajemna organizacja uśmiechała się
i żyła w radości w dniu, którego ja zniknęłam?
Na pewno będą się na mnie gniewać.
Ale chyba udało mi się stać dobrą "siostrą".

Spróbujcie przypomnieć sobie słowo, które tak kochałam.
"Szczęście" to taka dziwna rzecz.
Dzięki niej uda się wam pokochać jutro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz