30 gru 2013

Kagamine Len - Historia miłosna pewnego bakeneko


Tytuł oryginalny: 或る化け猫の恋物語
Tytuł romaji: Aru bakeneko no koimonogatari
Tytuł polski: Historia miłosna pewnego bakeneko*
Tekst i muzyka: Nem
Wokal: Kagamine Len


Jeżeli nie będę mógł się skryć, to niech i wszystko stracę.
Oto historia bakeneko,
który tak sobie przysiągł zakochawszy się w człowieku.

Tobie, która straciła ukochanego,
tak pragnąłem przywrócić na usta uśmiech.
"Przybiorę jego postać i tak będę żył,"
przyrzekłem pełni księżyca.

Ciebie, która upadła na ziemię we łzach,
ja mocno objąłem i rzekłem:
"Już nie zostawię cię samej."
Ach, Panie Boże,
jestem taki okrutny.

Udawałem, iż straciłem pamięć.
Jednak grzeszyłem tak, ażebyś się uśmiechała,
stąd uważałem, że zostanie mi to wybaczone.
A przynajmniej chciałem, by tak było.

Pewnej nocy przemówiłaś do mnie.
"Hej, twoje oczy różnią się od jego.
...Ale mi to nie przeszkadza."

Mnie, który zaczął drżeć,
ty objęłaś i zapłakałaś:
"Nie zostawiaj mnie już samej."
Ach, Panie Boże,
to moja kara, czyż nie?

Moje przebranie rozdarło się
i utraciłem ludzką mowę.
Gdy już uciekałem,
rzekłaś do mnie:
"Dziękuję."

Ach, błagam,
znienawidź mnie, gdyż jestem grzeszny.
______________
*Bakeneko - potwór z japońskiego folkloru, a dokładniej kot-duch potrafiący zmieniać postać (także na ludzką).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz