22 kwi 2012

GUMI - My Colorful Confuse



Tytuł oryginalny: My Colorful Confuse
Tytuł polski: Moje Kolorowe Zakłopotanie
Tekst i muzyka: Ie no ur ade manbo ga shinderuP
Wokal: GUMI


Sotugyôsiki no hi ga otozureta
Nadszedł dzień ceremonii ukończenia szkoły.
Hatizihan ni tôkôsuruhazu ga
Miałam być w szkole o 8:30,
Makuramotono tokei ga sasite'iru no wa
ale zegar przy moim łóżku
Mô hatizi nizyûppun
pokazuje już 8:20.

Girigiri ma ni au kadôka no zikan
Jeśli się pospieszę, może zdążę na styk!
Sonna pinti no naka yatu ga awareta
Nie dość, że jestem spóźniona, na mojej drodze pojawi się ten koleś!

Gakusei no waki o sômen de migaku kei ozisan da!
To jakiś starszy gość polerujący pachy uczniów makaronem!
Yudetateno sômen de sikotama turuturusareru!
Czyści ich porządnie tymi gotowanymi kluskami!
Demo sonna toki wa itinensei no koro ni zyûdô no Sudôsensei ni osowatta
Ale bez obaw, bo w pierwszej klasie judo uczył mnie Sudô-sensei.

Hissatu sakotu kudaki!
Zabójczy ruch: złamanie obojczyka!

Hitotuno pinti o norikoeta sono saki ni ita no wa
Po tym, jak poradziłam sobie z tym problemem, zjawił się
Gakusei no unazi ni miso o tarasitekuru kei karasu!
kruk wlewający uczniom za kołnierz zupę miso!
Demo sonna toki wa itinensei no koro ni kagaku no Kinoharasensei ni osowatta
Ale bez obaw, bo w pierwszej klasie chemii uczył mnie Kinohara-sensei.

Hissatu ryûsan hôtiku!
Zabójczy ruch: erupcja kwasu siarkowego!

Itiwano karasu no inoti o owaraseta sono ato ni mita no wa
Po tym, jak odebrałam życie krukowi, ujrzałam przed sobą
Nanrakano nen'ekizuki bîdama o sikitumetearu kei dôro!
ulicę zapchaną przez jakieś kulki śluzu!
Demo sonna toki wa itinensei no koro ni bukatu no Kawadasenpai ni osowatta
Ale bez obaw, bo w pierwszej klasie uczył mnie Kawada-senpai z zajęć pozalekcyjnych.

Hissatu ziriki tanzyûryoku!
Zabójczy ruch: własne pole antygrawitacyjne!

Ipponno dôro ni sono imi o usinawaseta ato ita no wa
Po tym, jak zdołałam przebrnąć przez zapchaną ulicę, natknęłam się na
Kimidorino tamago o eri no ura ni nasuritukeru kei hatyûrui!
gada składającego swoje żółto-zielone jaja na kołnierzach uczniów!
Demo sonna toki wa ninensei no koro ni kurasu no Kandagawakun ni osowatta
Ale bez obaw, bo w drugiej klasie uczył mnie mój kolega z klasy, Kandagawa-kun.

Hissatu mittu kubi no Keruberusu rentaru (Cerberus rental)!
Zabójczy ruch: przywołanie Cerbera!

Arigatô minna kara moratta mono ga
Dziękuję wam! Rzeczy, które od was wszystkich otrzymałam,
Watasi no naka de ikiteru wa nokorizikan wa ato gohun
żyją we mnie. Zostało mi jeszcze pięć minut.

Itizyuno hatyûrui no hansyoku o samatageta ato mita no wa
Po tym, jak zapobiegłam rozmnażaniu się gada, przed moimi oczami stanęła
Miti ga wakaranai kara mati o taira ni siteru kei obasan!
baba robiąca miasto na płasko, bo nie mogła znaleźć dobrej drogi!
Demo sonna toki wa ninensei no koro ni tigaku no sensei ni Tagutisensei ni osowatta
Ale bez obaw, bo w drugiej klasie geologii uczył mnie Taguchi-sensei.

Hissatu zyanguru (jungle) hatumô!
Zabójczy ruch: wzrost dżungli!

Hitorino obasan o sônan ni mitibiita ato butukatta no wa
Po tym, jak skończyłam z tamtą babą, trafiłam na
Zintai teido nara wazuka sûbyô de osyaka ni dekiru kei taiki!
Demo sonna toki wa sannensei no koro ni seibutu no Mituisensei ni osowatta
Ale bez obw, bo w trzeciej klasie biologii uczył mnie Mitsui-sensei.

Hissatu kikaika tappi!
Zabójczy ruch: zmechanizowanie rozproszenie!

Hitotuno taiki no môkô o surinuketa ato mita no wa
Po tym, jak uniknęłam ataku atmosfery, dostrzegłam
Sirikin hikisimeteru aida dake toki o tomerareru kei maô!
króla demonów zatrzmującego czas przez samo napinanie pośladków!
Demo sonna toki wa sannensei no koro ni hoken no Simazusensei ni osowatta
Ale bez obaw, bo w trzeciej klasie uczył mnie pielęgniarz Shimazu-sensei.

Hissatu datensi no tuiraku (kyôryokuno gezai)!
Zabójczy atak: lot upadłego anioła (potężna lewatywa)!

Itimaô ni kyokudaino kutuzyoku o ataeta ato mita no wa
Po tym, jak upokorzyłam króla demonów, zauważyłam
Simaru to gohun kurai akanaisi hokano rûto (route) mo nai kei humikiri!
zamykający się na co najmniej pięć minut szlaban, odcinający mi drogę!
Kô nattesimattara osimai da! Darehitori kono zyôkyô o
Skoro doszło do tego, to już koniec! Nikt a nikt nie może
Dahasuru koto nado dekinai!
pokonać tej sytuacji!

Zikoku wa hatizi yonzyûppun
Jest godzina 8:40.
Tobotobo aruku kaerino miti
Mozolnie idę drogą powrotną.
Mô akirameta hitomi ni ututta
Wtem jednak swoimi zrezygnowanymi oczami spostrzegłam
Sitinin no hitokage
sylwetki siedmiu osób.

「Sotugyô omedetô」matte'itekureta minna no
"Gratulacje z okazji ukończenia szkoły!" Wszyscy czekali na mnie,
Koe wa totemo yawarakakute
a ich głosy brzmiały tak serdecznie.
Nakitaku nante nai noni
Mimo że wcale nie chcę płakać,
Waratte'itai noni
mimo że chcę się uśmiechać...
Tomaranai namida no otiru saki kono basyo ni
Nie mogę powstrzymać wzbierających łez,
Koko de deatta hitotati ni tutaetai koto ga aru noni
mimo że chcę tyle powiedzieć ludziom, których tu spotkałam...

Gomennasai sutorîto faito (street fight) wa osowatta kedo
Przepraszam. Nauczono mnie street fightingu,
Zyôzuni arigatô o tutaeru hôhô wa osowattenai no
ale nie nauczono mnie, jak okazywać swoją wdzięczność.
Tada nakizyakuru watasi no atama o nadeta
Wszyscy po prostu delikatnie gładzili swoimi ciepłymi dłońmi
Atatakai minna no tenohira
głowę tak chlipiącej mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz